Lekcja w Muzeum Narodowym w Gdańsku – „czytanie” Sądu Ostatecznego Hansa Memlinga

„Czytanie” dzieła sztuki zamiast czysto estetycznego zachwycania się nim? Właśnie tak! Bo nie rozumiejąc obrazu, nie odczytując jego sensu i znaczeń, tracimy możliwość obcowania z kulturą i historią, z prawdziwym sensem płócien dawnych mistrzów.
Uczniowie klas pierwszych – I B (Zofii Matysiakowej) i I C (Dantyszka) – 4 marca mieli możliwość uczestniczenia w muzealnej lekcji „czytania” Sądu Ostatecznego. Pod kierunkiem nauczycielek języka polskiego, pań Brygidy Maciejewskiej i Joanny Sadowskiej, odkrywali znaczenia ukryte w rozwiązaniach przestrzennych oraz w rozbudowanych systemach symboli i alegorii tryptyku Hansa Memlinga. Okazało się, że dzięki poznaniu języka sztuki można lepiej poznać kulturę epoki.
