Szkoła grecka w ULO w ramach projektu Erasmus+

W dniach 07-10 kwietnia gościliśmy w ULO 19-osobową grupę młodzieży z Salonik w Grecji. Uczniowie i uczennice przyjechali do nas w celu kontynuacji naszych wspólnych działań projektowych o tematyce “Sztuczna Inteligencja i Obywatelstwo Cyfrowe. Tematyka, nad którą pokłoniły się pięcioosobowe grupy projektowe, w których skład wchodzili nasi pierwszoklasiści i goście, objęły szereg zagadnień związanych z funkcjonowaniem nastolatków w sieci i wykorzystywaniu przez nich sztucznej inteligencji. W efekcie wzmożonej pracy zespołowej powstały filmy i podcasty, poruszające kwestie roli sztucznej inteligencji w kształtowaniu cyfrowych tożsamości, cyfrowych śladów, czyli tego co się dzieje z naszymi danymi w Internecie, sztucznej inteligencji a bezpieczeństwa online, etyki sztucznej inteligencji w cyfrowym obywatelstwie, nawigowania w dezinformacji i fake newsach z pomocą sztucznej inteligencji, wpływu sztucznej inteligencji na platformy mediów społecznościowych,

sztucznej inteligencji i cyfrowego obywatelstwa w edukacji, sztucznej inteligencji w zestawieniu z inteligencją emocjonalną online, cyfrowego podziału, czyli dostępu do AI i technologii, AI w grach – wirtualnych światów i ich konsekwencji w rzeczywistości oraz tego jak sztuczna inteligencja zmienia miejsca pracy i ścieżki kariery.

Poza pracą nad projektami, dołożyliśmy wszelkich starań, aby przygoda edukacyjna naszych gości była treściwa i urozmaicona. Już w pierwszym dniu gościny, w którym postawiliśmy na zabawy integracyjne, zapoznanie ze szkołą, jej patronem i wprowadzeniem do tematyki projektu, pani Joanna Morawska-Sobota zorganizowała dla nas wieczorną grę terenową w obrębie sopockiego “Monciaka” obfitującą w historyczne i kulinarne zadania. We wtorek państwo Paulina Mech-Warda, Weronika Boguniewicz i Łukasz Wdowczyk zorganizawali zajęcia w myśl edukacji STEM, które poskutkowały produkcją prądu elektrycznego z kiszonych ogórków, a pani Elżbieta Mrożek zaprosiła nas na Wydział Matematyki UG, gdzie bawiliśmy się w “Escape Room” o tematyce irlandzkiej. Następnie zwiedziliśmy bibliotekę uniwersytecką BUG. Środa zaczęła się od zajęć sportowych prowadzonych prze panią Joannę Kobus i pana Andrzeja Cieplika, a po pracy nad projektami ruszyliśmy do Europejskiego Cetrum Solidarności, aby zapoznać naszych Gości z dziedzictwem historycznym Gdańska. Ukoronowaniem tego dnia był wspólny posiłek w barze serwującym polskie potrawy. Czwartek, ostatni dzień naszej wspólnej nauki, uświetniły warsztaty lingwistyczne pod okiem pani Edyta Karpiusz , która nauczyła nas programować chat boty. Potem zrobiło się rzewnie, nadszedł moment prezentacji projektów, wręczenia certyfikatów uczestnictwa w mobilności i wymianę upominków. Na szczęście mieliśmy jeszcze jeden wieczór, który spędziliśmy w kręgielni. Mamy nadzieję, że zarówno nasi greccy przyjaciele, jak i pierwszoklasiści zaangażowani w projekt “AI and Digital Citizenship” na długo zachowają te doświadczenia w swoich sercach.

Skip to content