1C w Krakowie

Pod koniec ubiegłego miesiąca, w dniach 27-29 maja odbyła się wycieczka do Krakowa klasy 1C.

W pierwszym dniu zaplanowaliśmy zwiedzanie miasta z przewodnikiem. Mieliśmy przyjemność usłyszeć na żywo hejnał mariacki, zobaczyliśmy Bazylikę Mariacką z Ołtarzem Wita Stwosza, punkt widokowy z panoramą Krakowa na Wawelu oraz plac przed katedrą i dziedziniec Zamku. Byliśmy również na spacerze od ulicy Grodzkiej na Kazimierz – dzielnica żydowska – najważniejsze ulice oraz place.

W drugim dniu odwiedziliśmy park rozrywki „Energylandia” w Zatorze. Dla większości uczniów był to główny, a nawet obowiązkowy punkt wycieczki!! Park zapewnia atrakcje dla większych i mniejszych, więc każdy znalazł coś dla siebie. Niektóre kolejki wymagały dużej odwagi i zapewniały znaczne podwyższenie adrenaliny, nie na wszystkich jednak robiło to większe wrażenie.

W trzecim dniu odwiedziliśmy muzeum Banksy’ego. Banksy jest bez wątpienia najbardziej znanym i kontrowersyjnym artystą ulicznym. Wiemy, że Banksy to pseudonim i że jego sztuka jest świetnym komentarzem do “tu i teraz”.

Obejrzeliśmy ponad 150 prac najbardziej tajemniczego współczesnego artysty można oglądać w wyjątkowych pomieszczeniach postindustrialnych wnętrz Fabryki Platerów, Srebra i Wyrobów Metalowych Marcina Jarry, której początki sięgają 1886 roku i która zajmuje powierzchnię ponad tysiąca metrów kwadratowych. Pogoda podczas całego wyjazdu nas bardzo rozpieszczała słońcem w towarzystwie wysokiej temperatury, aż momentami byliśmy nią odrobinę zmęczeni. Wycieczkę uważamy za bardzo udaną !!!

Wszyscy wróciliśmy cali, zdrowi oraz bardzo zadowoleni ze wspólnego wyjazdu klasowego. Już po cichu planujemy kolejny.